Jaume Roca, Conseller de Turisme: “Seria bo tornar a activar una Taula de Turisme comarcal”
Jaume Roca, Conseller de Turisme: “Seria bo tornar a activar una Taula de Turisme comarcal”
Entrevista al Conseller de Turisme del Consell Comarcal del Priorat
31-10-2011
Regidor de l’Ajuntament de la Figuera, Jaume Roca és el Conseller de Turisme del Consell Comarcal del Priorat. En aquests moments manté entrevistes amb els representants del sector, i creu que seria bo posar en marxa una Taula de Turisme comarcal.
- Està mantenint reunions amb tots els representants del sector turístic a la comarca. Amb quin objectiu?
- La idea és que el sector em conegui com a conseller i, alhora, explicar-los quines línies estem treballant. La idea és que tots els agents implicats en el turisme posem damunt la taula idees i projectes i mirem de treballar més coordinadament. Al final, si tots ho veiem bé, crec que seria bo activar el que va ser l’antiga Taula de Turisme, on estigui representat tothom.
- Per què?
- Perquè el sector turístic, junt al sector primari, és molt important en aquesta comarca, i ho pot ser encara molt més. De fet és un dels pilars de l’economia comarcal i té un enorme potencial. És per això que una plataforma que ens permeti cooperar i abordar projectes comuns seria fonamental. Cal que treballem tots en una mateixa direcció, i amb més motiu ara que la situació econòmica general és complicada.
- Quines són les línies bàsiques de treball des de la Conselleria?
- D’una banda, treballem en la consolidació del Pla de Foment de Turisme, que ha fet molt més sòlid el sector turístic a la comarca. Però cal seguir treballant en l’explotació turística de la xarxa de camins, en l’enoturisme, en el sector de l’oli… Hi ha molta feina a fer encara: en qüestions de retolació, per exemple.
- Plenament satisfet del Pla de Foment de Turisme?
- Ha estat i està sent una eina molt positiva, malgrat que hi hagi coses que agradin més o menys i malgrat que hi hagi determinats projectes dels quals no veurem clarament els fruits fins d’aquí a un temps, com pot ser el cas dels Camins del Vi i de l’Oli, que és una gran eina però que requereix de més temps. Però aquest és un pla molt útil perquè ens marca cap a on anem, dibuixa línies de desenvolupament, i això era bàsic per anar endavant.
- El Priorat comença a ser una marca turística?
- Segons com t’ho miris, ja ho és. Sí que és veritat que segons en quines comarques et fixis, et sembla que ens porten molts anys d’avantatge. Però també és veritat, per exemple, que d’aquí a uns dies rebrem la visita d’agents turístics d’una regió pròxima a Marsella que volen conèixer el nostre model enoturístic. Entre tots ho hem fet prou bé.