Ajuts per a la rehabilitació d’habitatges
El Consell Comarcal del Priorat, en conveni amb el departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat, ofereix des de l’any 1991 el servei d’una Oficina de gestió i assessorament per a la Rehabilitació d’habitatges.
La tasca de l’Oficina consisteix en:
- L’assessorament i la informació als sol·licitants d’ajudes per rehabilitar habitatges.
- La gestió i avaluació dels estudis tècnics previs a les obres de rehabilitació, per al coneixement de l’estat de conservació i manteniment.
- La gestió de sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial i d’habitatges, que inclou:
- L’assessorament sobre els projectes i solucions tècniques.
- L’impuls i el seguiment de les actuacions de rehabilitació.
- L’elaboració i valoració dels informes tècnics previs a les sol·licituds d’ajuts.
- Les inspeccions tècniques.
Informació sobre els ajuts per a la rehabilitació
Els ajuts consisteixen en subvencions a fons perdut, d’un percentatge del cost total de les obres.
El termini de presentació de les sol·licituds s'estableis en 3 terminis:
- 1r termini: s'inicia el 28 de març i finalitza el 30 de juny de 2015
- 2n termini: es comença l'1 de juliol i finalitza al 30 de setembre de 2015
- 3r termini: s'inicia l'1 d'octubre i finalitza el 13 de novembre de 2015
Requisits de l'edifici
- Antiguitat dels edificis d'ús residencial col·lectiu o pluifamiliar: edificis anteriors l'any1981
- Condicions i usos dels edificis:
a) Com a mínim, el 70% de la superfície construïda sobre rasant de l'edifici ha d'estar destinada a habitatge.
b) Com a mínim, el 70% dels habitatges de l'edifici han de constituir el domicili habitual i permanent dels seus propietaris o arrendataris.
c) Els edificis han de tenir un mínim de 8 habitatges amb usos residencials, no obstant s'admeten excepcionalment edificis d'un sol habitatge.
Documentació prèvia a la sol·licitud
Per accedir a la convocatòria es imprescindible disposar de l'informe tècnic d'avaluació de l'edifici que acrediti la necessitat de l'actuació de rehabilitació amb els documents següents:
- L'informe d'inspecció tècnica de l'edifici (IITE).
- El certificat d'eficiència energètica de l'edifici (CEEE), diligenciat per l'ICAEN.
- L'informe de les condicions bàsiques d'accessibilitat.
Qui pot sol·licitar l’ajut?
- Els propietaris, han d’acreditar-ho amb l’escriptura.
- Els llogaters, han d’acreditar-ho amb el contracte de lloguer o rebut.
- Administracions públiques i altres organismes.
- Els usufructuaris, han d’acreditar-ho amb l’escriptura.
Contacte
Pl. de la Quartera, 1 Falset
977830119
Envia un correu electrònic