L’Oficina de Turisme del Priorat va col·laborar en l’organització d’una vintena de presstrips i famtrips durant el 2017

L’Oficina de Turisme del Priorat va col·laborar en l’organització d’una vintena de presstrips i famtrips durant el 2017

Els mitjans i agències que han visitat el Priorat eren de l’Estat espanyol, França, Itàlia, Irlanda, el Regne Unit, els Estats Units, Alemanya, Holanda i Rússia, entre altres
08-02-2018
Presstrip FLybe maig 17.JPG

L’any 2017 l’Oficina de Turisme del Priorat va col·laborar en l’organització d’una vintena de viatges de premsa i operadors turístics. Aquests viatges de premsa (presstrips) i de familiarització per a operadors (famtrips) s’emmarquen en les accions promocionals del Patronat de Turisme de la Costa Daurada, l’Agència Catalana de Turisme i els seus Centres de Promoció Turística, ubicats en diversos països europeus i d’arreu del món.

L’objectiu dels presstrips i els famtrips és que periodistes, blocaires, influencers i agències de viatges coneguin de primera mà el destí en funció de la seva especialització i mercat. En el cas dels viatges de premsa, s’espera que el ressò i la seva capacitat d’influir en el públic donin a conèixer els atractius de la destinació i contribueixin a potenciar el seu posicionament. En aquest sentit, i a banda d’aconseguir presència en mitjans nacionals i internacionals, en els darrers temps s’ha fet especial incís en les xarxes socials, i en el paper que hi juguen determinats perfils de prescriptors.

En el cas dels viatges d’agències, es tracta de prospeccions per conèixer el destí i l’oferta, de cara a què la destinació, a mitjà termini, formi part del producte que les agències i operadors ofereixen als seus clients.

Jordi Sabaté, president del Consell Comarcal, destaca que “és important col·laborar en l’organització d’aquestes accions promocional, tant en els presstrips com en els famtrips, ja que el turisme és un dels sectors que genera més impacte econòmic a la nostra comarca i és important que cada cop sigui més reconeguda pel públic i les agències la incorporin en el seu catàleg”. “A més, el fet de col·laborar-hi de primera mà ens permet incorporar al relat sobre el Priorat el missatge de territori paisatgístic de gran valor, sostenible i en el que s’aposta per l’elaboració de productes de qualitat, com són el vi i l’oli”, subratlla Sabaté.

En aquest sentit, i tot i que el programa de cada visita es dissenya en funció dels interessos de mitjà o agència, en el cas del Priorat gairebé mai no hi falta un recorregut per ubicacions destacades com la Cartoixa d’Escaladei o Siurana i la descoberta d’un celler, per citar alguns exemples.

El darrer any, els presstrips I famtrips al Priorat han comptat, entre altres, amb la presència de professionals d’Espanya, França, Itàlia, Irlanda, el Regne Unit, els Estats Units, Alemanya, Holanda i Rússia, de mitjans com Tour Hebo, RAI 2, GEO, Senior Time, Chavetas, Freelife Magazine, Fly&Drive i Voyagers sans frontières.