Consell Comarcal i Parc de Montsant col·laboraran en una acció per potenciar la comercialització de productes locals en cicles curts

Consell Comarcal i Parc de Montsant col·laboraran en una acció per potenciar la comercialització de productes locals en cicles curts

Es combinaran una part teòrica sobre els cicles curts i una part pràctica que consistirà en la visita a la comarca de la Garrotxa per conèixer casos concrets
06-11-2013

El Consell Comarcal del Priorat i el Parc Natural de Montsant han signat un acord de col·laboració per a la realització de l’acció “Comercialització de productes locals en cicles curts”. Aquesta acció, que es durà a terme durant la tardor i en la que s’espera prenguin part prop de 50 productors, s’inclou en el projecte “Impuls a l’ocupació i als productes locals a la Conca de Barberà i al Priorat”, emmarcada en la convocatòria del Servei d’Ocupació de Catalunya per a la realització de Projectes Innovadors i Experimentals.

Per mitjà d’aquesta acció es busca establir la relació entre turisme, productes agroalimentaris i venda directa, conèixer experiències de productors d’altres regions al respecte, i definir estratègies i actuacions que puguin aplicar-se al Priorat per tal de potenciar els circuits curts de comercialització, és a dir, aquells en què es redueix el nombre i el paper dels intermediaris que es troben entre el productor i el consumidor final.

L’acció combinarà una part teòrica que se centrarà en els principals conceptes sobre els cicles curts de comercialització i una part pràctica que consistirà en la visita a la comarca de la Garrotxa per conèixer casos concrets. D’ambdues parts en sortirà un informe de conclusions que determinarà, entre altres, si hi ha possibilitats per part dels productors del Priorat d’adaptar algunes de les solucions plantejades.

La potenciació dels circuits curts de comercialització respon a les noves tendències del consum, que condueixen a la cerca progressiva de productes sans o naturals dotats d’una identitat vinculada a un territori. Segons el president del Consell Comarcal, Joan Carles Garcia, “el consumidor cada cop mostra més interès per aquest tipus de productes, un fet que obre la porta als productors, com els del Priorat, a arribar als seu client potencial de manera més directa”.

En el marc de millorar els circuits curts de comercialització, cal recordar que el Parc de Montsant ha presentat aquest any el catàleg de productors “De Montsant a taula”. Aquest té com a objectiu donar a conèixer, difondre i potenciar el producte elaborat a Montsant com a valor afegit a l’espai natural protegit i, alhora, afavorir el consum de proximitat, mitjançant les cadenes de circuit curt.