El Consell Comarcal del Priorat fa arribar els serveis de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor i d’Acompanyament a la Inserció Laboral als municipis

El Consell Comarcal del Priorat fa arribar els serveis de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor i d’Acompanyament a la Inserció Laboral als municipis

Des de fa unes setmanes, les tècniques responsables dels serveis es desplacen als municipis per atendre les necessitats dels veïns i veïnes.
23-07-2024

El Consell Comarcal del Priorat continua treballant per donar a conèixer i  fer arribar els seus serveis a la ciutadania. És per això que, darrerament, s’ha decidit  apropar als veïns i veïnes dels municipis prioratins els serveis de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) i d’Acompanyament a la Inserció Laboral amb el desplaçament als pobles de les tècniques responsables de cada àrea.

Així doncs, a partir d’ara, tots aquells ciutadans que necessitin fer qulasevol tràmit  o consulta referent a les àrees de Consum i d’Inserció laboral poden fer-ho des del seu propi municipi sense haver de desplaçar-se a la seu del Consell Comarcal. 

L’OCIC  s'encarrega d'informar a les persones consumidores dels seus drets  i deures en matèria de consum. Així mateix, tramita les seves queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d’arbitratge. També porta a terme tasques de mediació per resoldre els conflictes entre els consumidors i les empreses i treballa per a incentivar l’adhesió d’empreses i entitats a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. També organitza xerrades sobre els drets dels consumidors als municipis.

Per la seva banda, el servei d’Acompanyament a la inserció laboral dona suport i assessorament a persones que busquen feina i a les que volen millorar la seva situació laboral. Els objectius són ajudar a les persones a trobar una feina que s’adeqüi a les seves habilitats i experiència, millorar les competències laborals i les opcions d’ocupació i facilitar la inserció laboral. Els principals serveis que ofereix són: suport i orientació professional, fer o actualitzar el currículum i la carta de presentació, identificar les pròpies competències bàsiques, transversals i tècniques, i analitzar les que s’han de millorar per tal d’assolir l’èxit de la inserció laboral, suport en la preparació de l’entrevista de feina, acompanyament a les persones i a les empreses a través de la Intermediació laboral, orientació en la recerca de feina a través de recursos disponibles a internet i l’organització de formacions adaptades a les necessitats de les empreses,  persones i territori.

La prestació d’aquests serveis té un horari fix a municipis com Falset i Cornudella, mentre que a la resta s’anirà organitzant en funció de la demanda. Així, l’horari d’atenció  al públic de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor a Falset és els dilluns i els dimecres de 9h a 14h mentre que a Cornudella aquest servei s’ofereix el penúltim divendres de cada mes. En el cas del servei d’Acompanyament a la inserció laboral, l’horari d’atenció al públic a Falset és els dimarts i dijous de 9h a 14h. A la resta de municipis, s’informarà del dia, horari i lloc a través dels sistemes de comunicació dels ajuntaments. 

A banda, qualsevol persona interessada en algun d’aquests serveis pot contactar-hi i demanar cita prèvia a través del telèfon 977830119 o de les següents adreces de correu electrònic: consum@priorat.cat i yferre@priorat.cat.