L’Oficina d’Informació al Consumidor del Priorat va atendre el 2016 més de 90 consultes i va tramitar unes 50 reclamacions, resoltes en la majoria dels casos a favor dels consumidors

L’Oficina d’Informació al Consumidor del Priorat va atendre el 2016 més de 90 consultes i va tramitar unes 50 reclamacions, resoltes en la majoria dels casos a favor dels consumidors

El servei també organitza xerrades de consum, genèriques o sobre temes específics, a petició d’institucions i entitats de la comarca
15-03-2017

Coincidint amb el Dia Mundial dels Drets del Consumidor, el 15 de març, l’Oficina d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Priorat ha fet públiques les dades del servei durant l’any 2016. L’any passat l’oficina va atendre més de 90 consultes, la majoria de les quals relacionades amb els serveis de telecomunicacions, la llei de garantia i compres i el subministrament de serveis energètics bàsics (llum, aigua i gas).

El sector de les telecomunicacions (telefonia i internet) és el que genera més reclamacions, bona part de les més de 50 que el servei va tramitar durant el 2016. De les reclamacions tramitades i resoltes, 23 van donar la raó al consumidor, 2 es van tancar sense acord i 2 més es van traslladar a organismes externs, donat que no va prosperar la mediació amb l’empresa. 

El passat 2016, l’Oficina d’Informació al Consumidor també va tramitar 8 arbitratges, amb l’objectiu de resoldre, amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, les diferències sorgides entre empreses i consumidors. Dels 4 arbitratges resolts, 3 van ser favorables al consumidor i 1 a l’empresa.

En el que portem d’any, l’oficina ja ha atès 18 consultes i tramitat 7 reclamacions.

En relació amb les incidències amb la prestació dels serveis bàsics, la tècnica de consum del Consell Comarcal, Sílvia Argiles, incideix en què “el primer pas que ha de fer l’usuari és reclamar a l’empresa i, si la resposta d’aquesta no el satisfà, llavors pot adreçar-se a l’oficina, on el podrem informar, assessorar i ajudar-lo amb la seva reclamació”. “En altres casos, i per a qualsevol consulta o problema, recomanem als usuaris que vinguin directament a l’oficina, on els atendrem en allò que els sigui necessari”, subratlla Argilés.

A banda de l’atenció personalitzada en temes de consum, l’oficina també organitza xerrades informatives a petició d’institucions i entitats. Sense anar més lluny, aquest any 2017 se n’han dut a terme dues: una a Porrera, sobre temes genèrics de consum, i una altra a Falset, organitzada en col·laboració amb ADICAE i centrada en les clàusules sòl, el retorn d’imports de notaria per hipoteques i els índexs de referència dels préstecs hipotecaris (IRPH).

Les institucions o entitats interessades en organitzar xerrades de consum poden adreçar-se als tècnics de l’oficina comarcal de manera presencial, per telèfon al 977 83 01 19 o al correu electrònic consum@priorat.cat.