L’Oficina d’Informació i Turisme del Priorat incrementa durant el 2015 el nombre de consultes ateses, al voltant de les 4.000
L’Oficina d’Informació i Turisme del Priorat incrementa durant el 2015 el nombre de consultes ateses, al voltant de les 4.000
L’Oficina d’Informació i Turisme del Priorat (OIT), que depèn del Consell Comarcal, va atendre durant el 2015 prop de 4.000 consultes, un 12% més que el 2014. Les dades recollides durant l’any passat constaten que el vi i l’oli, el senderisme, la restauració i els monuments i museus de la comarca continuen centrant les motivacions dels turistes que decideixen visitar el Priorat.
Els mesos d’abril i maig (Setmana Santa i Fira del Vi), amb un 20%, i de juliol a octubre (estiu i època de verema), amb un 43%, van concentrar la major de les consultes atestes per l’OIT.
Segons les dades del 2015, 6 de cada 10 turistes que van realitzar una consulta eren catalans, i provenien majoritàriament de l’àrea metropolitana de Barcelona i en menor mesura del Camp de Tarragona.
Per darrere de Catalunya, Europa (principalment França, Holanda, Alemanya, Bèlgica i Regne Unit) va suposar un 22% de les consultes ateses durant l’últim any. En aquest sentit, tot i un lleuger descens del turista europeu, s’ha constatat un gran augment del turista procedent de França, que és el turista europeu que més visita el Priorat.
Pel que fa als visitants de la resta de l’Estat, el 12%, aquests procedien del País Valencià (majoritàriament), el País Basc i Madrid, que es mantenen com a principals orígens del turista espanyol.
Pel que fa la procedència, cal destacar també un 4% de turistes de la resta del món, provinents majoritàriament dels Estats Units i el Canadà.
En relació a les dades de 2015 recollides per l’OIT, cal fer esment també en què 1 de cada 3 turistes va pernoctar al Priorat, una xifra a l’alça i molt similar a la de turistes que estan allotjats a la costa i que decideixen ampliar la seva estada visitant la comarca. La resta, en gran mesura, són visitants de pas que van i tornen del seu domicili particular.
D’altra banda, cal remarcar que la meitat dels turistes atesos visitaven el Priorat en parella, mentre que un 20% ho feia en grups, un 20% amb la família i els fills, i un 10% de manera individual.
Joan Carles Garcia, president del Consell Comarcal, remarca que “les dades de 2015 posen de manifest l’encert de l’estratègia turística del Priorat, vinculada als seus valors, com són el vi i l’oli de qualitat, un paisatge i un entorn natural que conviden a ser descoberts, i un llegat històric de gran interès”. Garcia afegeix que “cal seguir apostant per aquest model, perquè va en la línia del Priorat que volem per al futur i perquè ens permet consolidar un dels motors econòmics de la nostra comarca”.
A banda de l’elevat nombre de consultes ateses a l’OIT, cal incidir també en les consultes realitzades durant el 2015 al portal de turisme del Priorat (www.turismepriorat.org), al voltant de les 20.000 visites mensuals. Les estadístiques van registrar més de 165.000 usuaris i prop d’un milió de pàgines consultades.