Periodistes i agències de viatge internacionals visiten el Priorat durant el mes de juny

Periodistes i agències de viatge internacionals visiten el Priorat durant el mes de juny

El vi i l’oli, la cuina prioratina i els espais emblemàtics de la comarca centren l’atenció dels professionals
29-06-2016
Le petit fute.jpg

Cuina, vi, oli i espais emblemàtics del Priorat han atret aquest mes de juny l’atenció de periodistes i agències de viatge internacionals. Un exemple n’és la guia de viatges francesa Le Petit Futé, que fa uns dies feia una estada de prospecció al Priorat, una estada organitzada pel Patronat de Turisme de Costa Daurada amb la col·laboració de l’Oficina de Turisme del Consell Comarcal del Priorat.

En aquets moments, la guia que Le Petit Futé dedica a Catalunya no inclou informació sobre el Priorat, una situació que després d’aquesta visita es confia revertir de cara a properes edicions.

A fi que així sigui, es va organitzar una intens programa de visites per als membres de la publicació, programa que incloïa el celler modernista de Falset, el Museu de les Mines de Bellmunt, Siurana, la Cartoixa d’Escala Dei, el Molí de l’oli d’Escaladei, el celler Buil&Giné i les ermites de la Consolació i Sant Gregori.

A banda de Le Petit Futé, també ha visitat el Priorat el prestigiós diari The Telegraph. El periodista Michael Kerr, que publicarà al juliol un article sobre la Batalla de l’Ebre, va demanar conèixer la Cova de Santa Llúcia, a la Bisbal de Falset, una cova que durant aquesta etapa històrica va esdevenir hospital de les Brigades Internacionals. La visita de Michael Kerr s’emmarcava en un presstrip organitzat pel Patronat de Turisme de Costa Daurada i Terres de l’Ebre, i va comptar amb la col·laboració de l’Oficina de Turisme del Consell Comarcal del Priorat.

D’un altre caire ha estat la visita a la comarca de Passport&Plate, un projecte en el qual hi prenen part tres empreses, entre aquestes l’operador especialitzat en viatges sostenibles Culture Explorers. L’objectiu d’aquesta visita és crear continguts audiovisuals per a les xarxes socials basats en experiències enogastronòmiques reals.

El protagonista d’aquestes experiències és un client de l’empresa, qui viatja amb l’equip del projecte a la destinació escollida. En el cas del Priorat, va poder participar d’una classe de cuina amb Catacurian i visitar el celler Clos de l’Obac, a Gratallops. També va poder gaudir del paisatge i les vistes que ofereix l’ermita de la Consolació mentre degustava un vi ranci acompanyat d’avellanes i ensaginades. Per últim, va prendre part d’un taller de postres del restaurant Els tallers de Siurana, i va poder fer un tomb per la població mentre tastava un bon vi a la posta de sol.

El rodatge de les experiències per a Passport&Plate es va vehicular a través de l’Oficina Espanyola de Turisme a Los Angeles i el Centre de Promoció Turística de Catalunya als Estats Units, que van traslladar la petició de les empreses impulsores del projecte als patronats de turisme de Costa Daurada, Terres de l’Ebre, Lleida i Barcelona.

Joan Carles Garcia, president del Consell Comarcal del Priorat, incideix en el fet que “a ningú se li escapa que el Priorat té molt potencial turístic entre els que cerquen experiències relacionades amb la cultura del vi i l’oli, la gastronomia i la descoberta d’un paisatge agrícola únic”. Per aquest motiu, afegeix que “hem d’aprofitar les oportunitats que ens brinden les visites d’aquests periodistes i operadors turístics, convèncer-los de traslladar els actius de la comarca als seus lectors i clients, i promoure així un turisme de qualitat i sostenible que encaixi en el model de desenvolupament econòmic del Priorat”.