RECOMANACIÓ DE CONSUM.

Trucades comercials no sol·licitades

  • Les empreses no poden oferir-vos ni vendre-us productes o serveis per mitjà de trucades o missatges telefònics, tant fixos com mòbils, sense la vostra acceptació.
     
  • Està prohibit fer trucades amb finalitats comercials:
    - des de números ocults.
    - entre les 21 i les 9h.
    - els caps de setmana i els festius.
     
  • En cada trucada, a l’inici de la conversa, us han d'informar clarament de la identitat de la persona venedora i de la finalitat comercial.
     
  • Us han de facilitar sistemes perquè pugueu oposar-vos a rebre més propostes comercials d'aquest empresari o professional.
  • Si us fan una oferta, no us precipiteu a l’hora de prendre una decisió, estudieu-la amb calma.
  • No faciliteu les vostres dades bancàries ni dades personals o factures anteriors si no n’esteu ben segurs i convençuts.
  • Si decidiu acceptar l'oferta, cal que posteriorment la confirmeu per escrit en paper, per correu electrònic, amb un missatge SMS, etc.
  • Sigueu prudents a l'hora de facilitar el vostre número de telèfon (en sortejos, promocions, etc.), ja que podria ser usat amb finalitats comercials.
  • Per evitar aquestes trucades en el telèfon fix, podeu demanar a l’operadora de telefonia que les vostres dades no apareguin en les guies telefòniques públiques.
  • També podeu inscriure-us en el servei de les Llistes Robinson, per evitar rebre publicitat d'entitats o empreses amb les quals no heu tingut cap relació.
  • En cas de males pràctiques, denuncieu els fets a l'Agència Catalana del Consum.
  • Si us heu oposat a continuar rebent ofertes comercials –dret d’oposició al tractament de les vostres dades personals– i les empreses no ho respecten, podeu denunciar-ho a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.