Català i empresa: ja estàs al dia?
Català i empresa: ja estàs al dia?
El Servei Comarcal de Català del Priorat informa que el Codi de Consum de Catalunya reconeix drets específics en matèria de llengua a les persones consumidores i usuàries i, per a garantir-ne l’exercici, estableix obligacions per a les empreses que presten serveis o ofereixen béns a Catalunya (art. 128-1 i 211-5).
El període d’adaptació per a totes les empreses va finalitzar el 23 de juliol de 2011.
Atenció al públic
Els consumidors han de poder ser atesos oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin.
Informació i documentació
Han d’estar disponibles almenys en català: les invitacions a comprar, les informació de caràcter fix (senyalització, cartells, llistes de preus exposades al públic a l’interior o exterior del local, etc.), els contractes d’adhesió, amb clàusules tipus, normats i les condicions generals, la documentació contractual, els pressupostos, els resguards de dipòsit i les factures i altres documents que facin referència o que derivin dels anteriors.
Etiquetatge i instruccions
S’han d’etiquetar, almenys en català, les informacions necessàries per al consum, l’ús i el maneig adequats dels béns i serveis i les dades obligatòries relacionades directament amb la salvaguarda de la salut i la seguretat.