Una cinquantena de les mediacions ateses el 2012 per l’OCIC es resolen favorablement per als consumidors

Una cinquantena de les mediacions ateses el 2012 per l’OCIC es resolen favorablement per als consumidors

El darrer any es van atendre més d’un centenar de reclamacions, la meitat vinculades a la telefonia mòbil
28-02-2013

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) va atendre durant el 2012 més d’un centenar de reclamacions, la meitat de les quals relacionades amb la telefonia mòbil. La telefonia fixa, els serveis financers i els serveis d’Internet i d’altres subministraments han estat també motius de reclamació per part dels consumidors de la comarca.

A banda de l’elevat nombre de reclamacions ateses -tenint en compte que la població del Priorat és d’uns 10.000 habitants- cal fer esment en l’elevat percentatge de mediacions que s’han resolt a favor dels consumidors. Durant el 2012, han estat una cinquantena els casos en què s’ha donat la raó a l’usuari del servei. A aquesta cinquantena de mediacions favorables, cal sumar-ne 10 més, resoltes durant l’any passat però corresponents a reclamacions efectuades el 2011. 

Sílvia Argilés, tècnica de consum, apunta que “la crisi econòmica és un dels motius pels quals cada cop atenem més usuaris des de l’OCIC. La gent es mira molt més les factures, està més alerta”. Argilés recorda també que l’objectiu de l’OCIC no és únicament atendre reclamacions, sinó que és també “un servei gratuït d’informació i assessorament en temes de consum, ja siguin compres o contractacions de béns o serveis”.

Els veïns del Priorat poden posar-se en contacte amb l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor a través del telèfon 977 83 01 19 o del correu electrònic sargiles@priorat.cat. També poden adreçar-s’hi personalment a la seu del Consell Comarcal del Priorat.